Znajdź zakwaterowanie i złóż niewiążące zapytanie
Czas czytania ok.
minuty
Minuta
05. sierpnia 2024

Lato w Trafoi między przełęczą Stelvio a kanionem Trafoi

Wschód słońca na przełęczy Stelvio i turkusowa grota w kanionie Trafoi, zabawa wellness i przysmaki dla smakoszy: w lipcu w Trafoi przeżyjemy urozmaicony letni dzień z imponującymi górskimi panoramami i inspirującą mieszanką sportu, przyrody i relaksu.

Church in Trafoi

The church in Trafoi against a high Alpine mountain backdrop.

U stóp króla Ortlesa

Kiedy dzwoni budzik, jesteśmy jeszcze pogrążeni w głębokim śnie. Pomimo niezwykle wczesnej pory, cieszymy się, że wstaliśmy, ponieważ nie możemy się doczekać wspaniałego dnia. Stephan Gander z hotelu Bella Vista w Trafoi w Val Venosta czeka na nas o czwartej nad ranem.

Trafoi należy do gminy Stelvio i znajduje się w Parku Narodowym Stelvio na wysokości 1 550 metrów. Ta mała górska wioska liczy zaledwie około 50 mieszkańców, ale jest prawdziwą gratką dla fanów gór i przyrody, słynącą z panoramicznego położenia u podnóża Ortles i na trasie do przełęczy Stelvio. Dziś Stephan chce nas zabrać na różnorodne doświadczenia między przygodą a relaksem, które są zabawne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Wita nas w holu hotelu Bella Vista z godną pozazdroszczenia pogodą ducha.

Hotel Bella Vista

The Hotel Bella Vista is located between the Visitor Centre of the National Park Stilfser Joch and the Trafoi Canyon.

Internet Consulting

Hotel Bella Vista jest nie tylko jednym z rodzinnych hoteli w Południowym Tyrolu, ale jest również w rękach rodziny od 1875 roku: Petra Thöni i jej mąż Stephan są piątym pokoleniem rodziny gospodarzy: przyjazna para - wspierana przez rodziców Petry Ingrid i Gustava oraz zgrany zespół - dba o dobre samopoczucie gości hotelowych.

Czy nazwisko"Gustav Thöni" brzmi znajomo? Nic dziwnego - ojciec Petry to słynny narciarz, który w latach 70. stał się legendą sportów zimowych jako mistrz olimpijski, czterokrotny zwycięzca klasyfikacji generalnej Pucharu Świata i wielokrotny mistrz świata.

Stilfser Joch Pass Road

View from above of the Stilfser Joch Panoramic Road.

Przejazd na przełęcz Stelvio

Wyruszamy bezpośrednio z Bella Vista na słynnym zakręcie 46. Gdy zbliżamy się do imponujących szczytów górskich przez spektakularne zakręty panoramicznej drogi na przełęczy Stelvio, świt już wstaje, a niebo staje się niebieskie: wyjątkowe światło nadaje sennemu górskiemu światu wyjątkową atmosferę, a nasze oczekiwanie na fantastyczny letni dzień rośnie.

Po około 20 minutach jazdy samochodem docieramy do parkingu na przełęczy Stelvio. Znajdująca się na wysokości 2 757 metrów przełęcz Stelvio jest najwyższą przełęczą górską we Włoszech, do której prowadzi asfaltowa droga. Jest tu przyjemnie chłodno, nawet w szczycie lata, więc wcześnie rano cieszymy się z naszych kurtek i czapek.

Do tej pory otrząsnęliśmy się z ostatniego zmęczenia i jesteśmy w dobrym nastroju, gdy wędrujemy przez lodowiec w kierunku Geisterspitze. Zostajemy wyprzedzeni przez ratraki, które przywożą narciarzy z całego świata na stoki na treningi. Letni teren narciarski Stelvio również posiada kilka wyciągów.

Wschód słońca na wysokości ponad 3000 metrów nad poziomem morza

Nie wchodzimy na sam szczyt Geisterspitze na wysokości 3467 m n.p.m., ale po niespełna godzin nym spacerze i pokonaniu 350 metrów przewyższenia, docieramy do skalistej skały w samą porę na wschód słońca, z którego roztacza się wspaniały panoramiczny widok. W ten lipcowy dzień słońce wschodzi o 5.40 rano i kąpie górski krajobraz w świecących czerwonych i pomarańczowych kolorach. Słońce wschodzi coraz wyżej i robi się jaśniej, ale na górze wciąż panuje cisza. Jesteśmy na wysokości oczu majestatycznych trzytysięczników: Ortles przed nami i Biancograd (Piz Bernina) za nami - Dolomity Engadyny jarzą się niezwykle pięknym światłem. Po prostu magiczne!

Sunrise at the Stilfser Joch Pass

The rock between the Stilfser Joch Pass and the Mt. Geisterspitze offers an overwhelming view.

Internet Consulting

Schodzimy do hotelu Baita Ortles, gdzie czeka na nas obfite śniadanie. Następnie rozkoszujemy się złotym światłem poranka i widokiem na przełęcz Stelvio. Do tej pory przełęcz Stelvio jest już nieco bardziej ruchliwa: zanim zobaczymy świstaki, już słyszymy ich gwizdanie. Pierwsi ścigający się rowerzyści i motocykliści są już na przełęczy.

Marmot at the Stilfser Joch Pass

Marmots live together in family groups: A marmot whistles to warn the other animals in the group of danger.

The first cyclists fight their way up the hairpin bends to the Stilfser Joch Pass early in the morning.

Internet Consulting

Wycieczka do kanionu i groty

Po powrocie do doliny serwowany jest orzeźwiający napój w hotelu Bella Vista, a następnie wyruszamy z parkingu obok hotelu ścieżką przyrodniczą w kierunku naturalnej groty. Zaledwie kilka kroków od hotelu Bella Vista zanurzamy się w dziewiczej przyrodzie: Przechodzimy przez kolorowe łąki kwiatowe i przez kanion Trafoi (jak nazywany jest wąwóz potoku Trafoi), a następnie przeżywamy kolejny moment wow: przechodzimy przez drewniany most, aby dotrzeć do groty z turkusową wodą, osłoniętej zielonymi porośniętymi skałami. Miejsce pełne mocy i bajkowego piękna, w którym spędzamy cudowny poranek!

Flower meadow in Trafoi

Trafoi offers idyllic nature.

Die türkisblaue Grotte ist ein magischer Ort.

Internet Consulting

W ten letni dzień wędrowaliśmy już wystarczająco dużo, ale skusilibyśmy się również na wędrówkę do wodospadów i 3 świętych studni. A jeśli pogoda nie jest tak cudowna jak dziś, warto odwiedzić naturatrafoi: Centrum dla zwiedzających Parku Narodowego Stelvio zapewnia ekscytujący wgląd w życie w regionie wysokogórskim.

Kulinarne rozkosze i wellness w hotelu Bella Vista

Pełni nowych wrażeń, spokojnie podchodzimy do dalszej części dnia. Po lekkim lunchu w hotelu Bella Vista możemy obserwować, jak zespół kuchenny przygotowuje ziołowe ravioli: Już nie możemy się doczekać ich degustacji podczas kolacji!

Preparation of herb ravioli

The cuisine at Hotel Bella Vista is mainly based on seasonal and regional products.

The flavour and appearance of the herb ravioli are superb.

Internet Consulting

Ale najpierw spędzamy relaksujące popołudnie wellness w hotelu Bella Vista. Atrakcje przestronnego ogrodu obejmują panoramiczną saunę zewnętrzną, wannę z hydromasażem na świeżym powietrzu, małe jezioro i basen bez krawędzi, który jest podgrzewany przez cały rok. Do dyspozycji Gości jest także sauna wewnętrzna, turecka łaźnia parowa, pokój relaksacyjny i taras słoneczny. Jeśli chcesz zrelaksować się w całkowitej prywatności, niektóre pokoje oferują zapierające dech w piersiach widoki na górskie giganty i lodowce, a także własne jacuzzi.

Panorama sauna at the Hotel Bella Vista

With this view, the sauna infusion is a unique experience.

Fun in the whirlpool with mountain panorama

Children have lots of fun on the lake with a raft.

Internet Consulting

Pocimy się w panoramicznej saunie i opalamy na leżakach wellness. Następnie chłodzimy stopy w jeziorze i obserwujemy dzieci bawiące się na tratwie. Dzieci mogą naprawdę wyszaleć się na wodzie i na placu zabaw o powierzchni 5000 m² bezpośrednio przed hotelem. Klub Bear oferuje również urozmaicony program dla dzieci w wieku od 3 lat przez 40 godzin tygodniowo.

My natomiast pozwalamy, aby ten wspaniały letni dzień dobiegł końca: Podziwiamy pobliski kościół w Trafoi w delikatnym wieczornym świetle, a na zakończenie dnia delektujemy się 5-daniową kolacją z ziołowymi ravioli i innymi wyśmienitymi przysmakami.

Summer in Trafoi at the Stilfser Joch Pass

A varied summer day in Trafoi: Sunrise on the Stilfser Joch Pass & grotto in the Trafoi Canyon, wellness fun & gourmet delights at the

Tekst:
Lisa
Zdjęcia i wideo: Adam

Jesteśmy barwną mieszanką kochających przyrodę, żądnych przygód i kreatywnych redaktorów. Mieszkamy w Południowym Tyrolu i łączy nas miłość do pisania i fotografii, gór i kultury. Naszą pasją jest ciągłe odkrywanie nowych historii o ziemi i jej mieszkańcach, o tożsamości i tradycji, o cichych miejscach i tysiącach twarzy Południowego Tyrolu. Naszymi tekstami i zdjęciami chcemy pokazać piękno tego pełnego kontrastów regionu i rozbudzić ciekawość. Ale przede wszystkim chcemy jednego: zainspirować do podróżowania.